Sista dagen för att skicka in en intresseanmälan är 8/1.
I samband med att du skickar in din intresseanmälan får du gärna passa på att boka in söndagen den 12:e januari 2025 (11-15) – då planerar vi för att genomföra nästa informationsmöte för potentiell nya medlemmar. Vi lägger stor vikt vid det personliga mötet.
Har du inte möjlighet att vara med på plats ordnas även ett digitalt den 14 januari kl. 18 (men helst vill vi ses).
Har du frågor om anmälan eller innehållet på sidan, kontakta projektledaren Tinna Harling: tinna@egnahemsfabriken.se eller Lisa Heller, ordförande Husebybergens Egnahem: husebybergen@egnahemforalla.se
Välkommen att lämna in din anmälan för att delta i Egnahemsområde Husebybergen!
Projektsidan för egnahemsområde Husebybergen finns här. Nedanstående anmälningsformulär ska fyllas i av dig som vill medverka i utvecklingen av Egnahemsområde Husebybergen.
HUR GÅR URVALET TILL?
Eftersom Egnahemsområde Husebybergen byggs och utformas av oss gemensamt, och därefter ska vara socialt hållbart över lång tid, är sammansättningen av deltagargruppen ett av områdesutvecklingens viktigaste moment. Alla som är intresserade kan tyvärr inte få plats i området.
Urvalet av deltagare i området görs i flera steg:
- I steg 1 (vår 2022) gjorde Egnahemsfabrikens projektgrupp ett urval till en startgrupp. Urvalet baserat på principer för social resiliens, nästan samma urvalskriterier som beskrivs i dokumentet som ligger i högerkolumnen. I detta steget valde vi ut 10-12 hushåll.
- I steg 2 (startade från och med våren 2023) kompletteras startgruppen löpande med fler deltagare för att fylla upp området. I det skedet är det upp till den konstituerade Egnahemsföreningen att göra urvalet och formulera kriterierna, som kan läsas i dokumentet till höger.